Робота з обдарованими

Тези до  науково-дослідницької роботи МАН
«Молодіжний сленг як мовне явище в англомовних країнах.»
Відділення: філології та мистецтвознавства
Секція: англійська мова
Автор: учениця 10-А класу Веселівської районної різнопрофільної гімназії
Бурковська Ганна
Наукові керівники:
вчитель англійської мови Веселівської районної різнопрофільної гімназії
Дмитровська Тетяна Анатоліївна
вчитель англійської мови Веселівської районної різнопрофільної гімназії
Гаценко Наталія Володимирівна
Вступ
Молодіжний сленг незмінно привертає увагу лінгвістів як одне з провідних питань сучасної англістики. Під поняттям "молодіжний сленг" у своєму дослідженні ми схильні розуміти сукупність мовних засобів високої експресивної сили, які постійно трансформуються і використовуються в неформальному спілкуванні молоді. Сленг характеризується використанням емоційно-забарвленої лексики, неприйнятої для нормативної мови. В останні роки спостерігається використання сленгу не лише в усному мовленні, а й на письмі (листування в соціальних мережах, SMS-повідомлення, записи блогерів).
Функціонування молодіжного сленгу цікавить як вітчизняних мовознавців(О. Горбач, І. Приходько, Л. Ставицька), так і зарубіжних (М. Грачов, Є. Поливанов, Л. Скворцов). Дослідженням окресленого прошарку на матеріалі англійської мови займалися А.Арнольд, М.Маковський, Т.Хомяков. Незважаючи на значну кількість лінгвістичних студій, присвячених функціонуванню сленгу в англійській мові, вчені не можуть дійти єдиного висновку щодо його виникнення та перспектив розвитку. Молодіжний сленг є маловивченим пластом мови, який динамічно розвивається в умовах інформаційного суспільства, що й обумовлює актуальність нашої роботи.
Мета наукової роботи полягає у вивченні мовних особливостей молодіжного сленгу в англомовних країнах.
Завдання дослідження полягає в тому, щоб зрозуміти основні принципи вживання молодіжного сленгу, віднайти межу між літературною англійською мовою та сленгом та полегшити навчання англійської, і зрештою спілкування цією мовою.
           Матеріалом дослідження слугували 50 сторінок текстів мережевої комунікації молоді, запозичених із англомовних блогів, публікацій на авторських сайтах та повідомлень у соціальній мережі  Facebook.
У процесі написання роботи були використані такі методи дослідження: емпірико-теоретичні методи (аналіз, синтез, узагальнення) для роботи з теоретичними джерелами, описовий метод та метод суцільної вибірки – у процесі опрацювання ілюстративного матеріалу.
            Наукова новизна роботи полягає в тому, що жоден із науковців не висвітив тих аспектів сленгу, який вживається тепер, а за основу брався сленг, що тепер перейшов до літературної англійської мови.
Практичне значення роботи полягає в тому, що вона може застосовуватися в середніх навчальних закладах для розвитку філологічних знань особистості в формі факультативного матеріалу, в вищих учбових закладах для поглиблення знань англійської мови. Дане дослідження дасть змогу краще розуміти англійську мову та знати різницю між літературною англійською та сленгом, що, в свою чергу, дозволить поліпшити спілкування між людьми.
Отож, як висновок, можу сказати, що сленг молоді найбільш жваво реагує на всі події в житті. Він підхоплює і відображає нові явища і сам змінюється в процесі їх перетворень. Проте на даному етапі розвитку лінгвістики та перекладознавства сленг становить собою ще недостатньо вивчену проблему, яка потребує подальшого дослідження.
Структура роботи. Робота складається зі вступу, першого розділу та другого розділу, висновків, списку використаної літератури та додатків. 

Методика виявлення та робота з обдарованими дітьми

Загальна розумова обдарованість викликає найбільший і цілком зро­зумілий інтерес у нашій країні. Іноді цих дітей ми називаємо коротко: об­даровані діти.
Обдаровані діти - це діти, які різко виділяються із середовища ровес­ників високим розумовим розвитком, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання.
Часто у спілкуванні можна почути слова "талановитий, обдарований учень". Іноді ці слова вживаються як синоніми. Ці поняття не слід ототожнювати.
Обдарованість - це сукупність здібностей, що дозволяють індивіду досягти вагомих результатів у одному або декількох видах діяльності, що є цінними для суспільства. Ця якість формується і проявляється в діяль­ності.
Талановитий - це той, хто має дуже високий ступінь здібностей до якої-небудь спеціальної діяльності (музичної, художньої, літературної, технічної, спортивної), причому ці здібності вже значною мірою встигли реалізуватися в конкретних суспільно значимих процесах. Крім того, в цей термін, звичайно, вкладаються ще дві ознаки: наявність виявленого твор­чого елемента і домінування природжених якостей.

                 Типи обдарованості:

        Головний вплив на розвиток обдарованості учнів належить учителю. Людина, яка працює з творчо обдарованими дітьми повинна бути сама особистістю творчою. Вона повинна власним прикладом показувати своїм вихованцям важливість справи котру вони роблять спільно. Тут важливо подати своїм вихованцям соціальну значущість цієї справи і відповідно психологічне самозадоволення.
Завойовувати авторитет серед своїх вихованців необхідно щомиті, адже для них важливо мати наставника котрий буде допомагати їхньому творчому становленню.

У вихованні обдарованих дітей надзвичайно важлива роль належить й батькам,  які повинні створити умови для їхнього гармонійного розвитку: атмосферу любові, довіри, уваги до потреб та інтересів. За словами американського психолога Наталі Роджерс, творчість дитини стимулюють психологічна безпека, безоцінне прийняття її особистості, атмосфера відкритості, дозволеності, надання їй права на свободу і самостійність.
Як виявляється обдаровані та здібні учні в нашій школі? Відомо, що чим раніше починається розвиток здібностей і талантів, тим більше шансів на їх розкриття. На жаль, популярна фраза «талант себе проявить» не відповідає дійсності. Спостереження показали, що діти часто приховують свої здібності, якщо дорослі не оцінюють їх належним чином. Томуроботу  по пошуку обдарованих дітей треба проводити комплексно, починаючи з початкових класів.
Кожна обдарована дитина - індивідуальність, що потребує особливого підходу. Саме тому навчання і виховання обдарованих учнів необхідно здійснювати з опорою на наступні дидактичні принципи:
Важливою практичною проблемою є виявлення потенційних можливостей розвитку учня. Система роботи з виявлення обдарованих дітей включає в себе:

На уроках з англійської мови ми використовуємо наступні прийоми активізації творчого мислення.


  Часто в роботі з сильними учнями ми використовуємо метод, так званої «проблемної планки». В роботі зі здібними учнями залишатися в рамках шкільного підручника замало, потрібно весь час піднімати «планку» вимог, що є добрим стимулом особистісного зростання.

Перед сильним учнем потрібно щотижня, виставляти таку «планку», за допомогою творчих завдань. По суті, це – тижневі міні – олімпіади, але учні змагаються не один з одним, а прагнуть обов’язково подолати «Планку».

Необхідно пам’ятати  про те,  що вивчення будь – якої іноземної мови – це важкий труд,  особливо якщо немає можливості вільно спілкуватись із носіями іноземної мови, вчителю потрібно зробити все можливе для того, щоб  зацікавленість учнів у вивченні мови не спадала, незважаючи на будь – які труднощі.
У роботі з обдарованими дітьми значну роль відіграє мотивація до творчості. Нашим завданням на сьогодні є створення для обдарованої  дитини середовища, яке заохочувало б і підтримувало її активність. Це здійснюється на уроках, додаткових заняттях, через гуртки.
Основним видом позакласної роботи у нашій гімназії є робота у драматичному та ляльковому гуртку. Викликаючи цікавість учнів до предмету, гурток, сприяє розвитку кругозору, творчих здібностей учнів, вироблення навичок постійної роботи і тим самим підвищує якість підготовки учнів. Їх доповнюють разові заходи: тиждень англійської мови, вікторини, КВК, брейн-ринги, змагання, конкурси команд і т.д.Елементи змагання , що містяться в іграх , сприяють розвитку здібностей , творчій активності , залучають учнів до життя. Відомо, що гра для учнів початкової школи є одним із найефективніших методів, що активізує інтелектуально-практичні та творчі можливості особистості.

Удосконалювати навчально-виховний процес з обдарованими дітьми, давати їм ґрунтовні, міцні знання, озброювати їх практичним розумінням основ предмету допомагає, насамперед, періодичність проведення  шкільних олімпіад  та участь у міських конкурсів з англійської мови для учнів початкової школи. Учні нашої гімназії щороку беруть участь у різних конкурсах.
Не лише саме на конкурсах з англійської мови учні можуть виявити свої творчі здібності та знання з англійської мови, але й підчас участі в міських заходах з інших шкільних предметів.  

 На завершення хочу додати, що обдаровані діти – унікальні, особливі за своєю природою. Кажуть усі діти народжуються з талантом, але не всі здатні його в собі розвинути. Для повноцінного розвитку мало просто уважного ставлення до дитини.
Такі особливі діти мають високі амбіції і потребують постійного їх задоволення у вигляді похвали, високої оцінки, нагороди. Не варто про це забувати.
Хотілось би привести  слова Івана Драча, які надихають на творчість у роботі.
Учитись важко
А учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти,
Як учням віддаєш усе найкраще,
То й сам сягнеш нової висоти.

Комментариев нет:

Отправить комментарий