Нормативно-правова база

Вимоги до уроку іноземної мови
Чи завжди вчитель чітко планує хід уроку, знає, кого спитає, чи буде використовуватись на уроці наочність, картки з опорами, що він зробить, якщо хтось із учнів не виконає домашнього завдання?
Чи опитується кожний учень з усіх мовленнєвих аспектів (читання, переклад, слова, заучування напам'ять тощо)?
Чи стежить учитель за тим, щоби всі учні справлялися з навчальними завданнями?
·       чи передбачає вчитель спеціальні заходи (наприклад, використання карток для роботи в індивідуальному режимі) для підвищення мовної активності учнів з невисоким рівнем навченості;
·       чи піклується вчитель про організацію допомоги учню, який пропустив урок з поважної причини;
·       чи володіють учні вивченим мовним матеріалом;
·       чи користується вчитель іноземною мовою в розмові з учнями на уроці та в позаурочний час;
·       чи неухильно дотримуються всі вимоги до учнів на кожному уроці;
·       чи охоплені роботою одночасно учні з різним рівнем навченості мові;
·       чи піклується вчитель про те, щоби в учнів не залишалось можливості відволікатись на стороннє, щоб у них були постійно зайняті по можливості й голова, і вуха, й руки, й очі; чи є в учителя додаткові завдання на випадок, якщо залишиться час до дзвінка;
·       чи приділяється увага виробленню навичок вимови в учнів;
·       чи піклується вчитель про міцність лексичних і граматичних знань, умінь і навичок, чи повертається до введених слів, чи організує їх застосування в нових граматичних структурах і ситуаціях;
·       чи готує вчитель учнів до виконання домашніх завдань;
·       чи контролюється робота слабких учнів;
·       чи тримає вчитель у полі зору весь клас, чи допомагає «слабким»;
·       чи домагається вчитель, щоб усі учні записували у щоденник домашнє завдання;
·       чи застосовуються різноманітні форми роботи для активізації уваги учнів;
·       чи використовуються вчителем навчальні ігри;
·       чи користується вчитель безперекладними прийомами навчання;
·       чи систематично перевіряються робочі зошити та зошити з домашнього читання;
·       чи систематично й методично правильно використовує вчитель технічні засоби навчання;
·       чи завершується урок підбиттям підсумків роботи, повідомленням і коментуванням оцінок учнем, чи досить обґрунтовані оцінки за урок;
·       чи є в кабінеті все необхідне для успішної роботи - дидактичний і роздавальний матеріал, таблиці, картинна наочність;
·       чи приділяється увага ідейно-політичному, інтернаціональному й моральному вихованню школярів;
·       чи творчо ставиться вчитель до рекомендацій зразкових планів, чи вміє пояснити, чому він робить так, а не інакше, чого він хотів домогтись у роботі за тим чи іншим планом, чи усвідомлює він зміст навчальних завдань, їх перспективу;
·       чи піклується вчитель про ліквідацію пробілів, чи вимагає, щоб за матеріал, з якого отримано двійку, учень відзвітувався; чи залишаються після уроків учні, які одержали двійку;
·       за що ставиться двійка - за пам'ять чи вміння?
·       чи працює вчитель над розширенням свого світогляду, підвищенням професійної майстерності (вивчає психолого-педагогічну літературу, поглиблює знання й удосконалює навички усного мовлення);
·       яка інформативна цінність і виховна спрямованість додаткового матеріалу;
·       чи перевірив учитель правильність запису домашнього завдання учнями;
·       чи було підготовлено домашнє завдання ходом уроку;
·       чи послужить воно базою для роботи на наступному уроці;
·       чи здійснювався пооб'єктний контроль на даному уроці;
·       чи дотримуються на уроці принципи свідомості, усної основи, комунікативної спрямованості та ситуативної обумовленості мови.
План аналізу уроку
Порядок у класі, чи готові учні до уроку. Доцільність і необхідність технічного унаочення на уроці. Чи підготовлена дошка.
Зв'язок уроку з попереднім.
Ідейно-політична спрямованість уроку. Міжпредметні зв'язки (їх установлення). Використання дидактичних матеріалів.
·            чи відповідають методи навчання змісту матеріалу, задачам уроку й віковим особливостям учнів. Зворотний зв'язок. Індивідуалізація й диференціація завдань для учнів у залежності від їх підготовки. Оцінка знань учнів. Наскільки учні були підготовлені до виконання домашнього завдання;
·            поведінка учнів. Порушення дисципліни та ставлення учня до порушників;
·            поведінка вчителя. Уміння володіти класом, організувати його роботу, підвищити активність, інтерес, увагу учнів. Тон і темп роботи (живий, бадьорий чи млявий, повільний, байдужий). Педагогічний такт,спостережливість, вдумливість, спритність. Авторитет в учнів;
·            результати уроку. Досягнення мети. Виконання плану. Обсяг та якість знань учнів. Виховне, освітнє й розвивальне значення уроку.
Аналіз невдалого уроку
Учитель весь навчальний матеріал викладає сам, учні пасивні.
Учитель у готовому вигляді повідомляє факти, поспішно переходить від одного запитання до іншого, не зважаючи на те, устигають за ним діти чи ні.
Пояснюючи новий матеріал, учитель слухає тільки себе, розповідає монотонно, довгими фразами, без потреби вживає незнайомі дітям слова.
·            учитель не зосереджує увагу учнів на головному, перевантажує їхню пам'ять другорядними деталями;
·            пояснення не переривається запитаннями до класу; учні не вчаться спостерігати, міркувати, узагальнювати;
·            учитель пояснює урок, хоча учні займаються своїми справами;
·            учителя не цікавить, як матеріал сприймається учнями;
·            учитель викладає матеріал тими ж словами, що й підручник, не виходить за рамки підручника;
·            після пояснення новий матеріал не закріплюється, учнів не ставлять у ситуації, де б вони застосовували отримані знання;
·            учні не підготовлені до домашнього завдання попередньою навчальною роботою;
·            учитель нераціонально розбазарює час уроку - довго вичитує спізнілих, готує наочність і необхідні креслення безпосередньо на уроці, «витягає» учня, який явно не підготував урок;
·            учитель під дзвінок наспіх повідомляє домашнє завдання, обмежується повідомленням параграфа та сторінки;
·            учитель устигає пояснити матеріал тільки до половини, інше перекладає на домашню роботу;
·            учитель пропонує завдання, що не вимагають активності мислення, не сприяють розумовому розвитку учнів;
·            учитель ставить запитання з підручника й у тій же послідовності, що й у підручнику;
·            учитель вимагає від учнів механічного заучування, пропонує учням тільки відтворюючі запитання, не ставить перед учнями проблемні, несподівані запитання;
·            учитель неясно (довго та громіздко) формулював запитання, і учень не відразу зрозумів, що мав на увазі вчитель;
·            учитель часто перериває розповідь учнів, не дає зібратися з думками, квапить учня, втручається в його відповідь, починає відповідати за учня, створює обстановку нервозності, псує учням настрій;
·            учитель недбало вислуховує учнів, випитує другорядні деталі, чіпляється за дрібниці;
·            учні не знають, чого від них вимагають.

АНКЕТА
1. Дата:
2. Клас:
3. Прізвище, ім'я, по батькові:
4. Чи з бажанням та інтересом ти приступив до вивчення іноземної мови у третіх і п'ятих класах?
5. А як ідуть справи зараз?
а) іноземну мову вчити не хочу, нецікаво;
б) іноземну мову вчити хочу, але стало нецікаво;
в) іноземну мову вчити хочу й учу з колишнім інтересом;
г) іноземну мову вчити хочу, стало ще цікавіше.
6. Що спонукає тебе вивчати іноземну мову?
а) тому що він стоїть у програмі;
б) учитель завжди цікаво проводить уроки;
в) кожна навчена людина повинна знати хоча б одну іноземну мову;
г) люблю й поважаю свого вчителя;
д) за допомогою мови я довідаюсь багато нового;
е) хочу знати мову не гірше, ніж мої товариші;
є) батьки хочуть, щоб я знав(а) хоча б одну іноземну мову.
7. Чи хотів(а) би ти, щоб у школі не було іноземної мови?
8. Чому ти вибрав(а) німецьку, а не англійську мову?
9. Іноземна мова - легкий чи важкий предмет? Чому?
10. Іноземна мова - твій улюблений чи нелюбимий предмет?
11. Чи хотів(а) би ти серйозно зайнятись іноземною мовою?
12. Чи подобаються тобі уроки іноземної мови? Чому?
13. Що тобі подобається на уроках іноземної мови? Чому?
14. Який урок іноземної мови запам'ятався тобі більше за все?
15. Як ти вважаєш, чи здатний ти до іноземної мови?
16. Чи шкодуєш ти, що вивчаєш німецьку мову?
17. В якому класі в тебе з'явився чи зник інтерес до іноземної мови? Чому?
18. Чи чіпляється до тебе вчитель?
19. Чи достатньо суворий учитель?
20. Чому на уроках приділяється мало уваги?
21. Учитель справедливо ставить тобі оцінки?
22. Що би ти порадив(а) учителю?
23. Чи хотів(а) би ти, щоб у вас був інший учитель іноземної мови?
Цілі уроків:
·         розвиток уваги та спостережливості; розвиток спостережливості й естетичного сприйняття навколишньої дійсності; розвиток естетичних смаків учнів; підбиття підсумків вивчення мови в І чверті; розширення знань про Україну, виховання почуття гордості за свою Батьківщину, за досягнення вітчизняної науки; виховання любові до природи; розвиток почуття колективізму, взаємодопомоги;
·         виховання відповідального ставлення до обов'язків чергового; виховання уважного ставлення до членів сім'ї, додержання порядку та етичних норм поведінки (увічливості, взаємодопомоги);
·         повторити словник учнів із теми за попередні роки й поповнити його; учити вести бесіду й робити повідомлення на тему; підготовка до переказу тексту; підготовка до складання повідомлення з теми; підготовка виразного читання вірша; учити учнів робити коротке повідомлення про прочитане; перевірка підготовленості мови учнів; робота над лексикою (над текстом); учити описувати картину та серію картин; увести нову лексику за темою; подальше розширення словникового запасу учнів із теми; перевірити знання, уміння й навички учнів з вивченої теми; розвивати вміння ставити запитання за текстом; підготувати учнів до бесіди та повідомлення за темою; перевірка домашнього читання за канікули;
·         учити висловлювати власну думку про прочитане; учити обґрунтовувати свою думку, оцінювати прочитане; учити виражати власну думку на основі двох контрастних суджень; познайомитися з життям і творчістю Ґете; учити давати коротку характеристику персонажа й короткий відгук про книгу; учити орієнтуватись у чужому місті;
·         навчити перекладати текст зі словником; навчання монологічної підготовленої (непідготовленої) мови; навчання переказу прочитаного; формування й удосконалення лексичних навичок; вправа на накази; навчити читати фрази; практикувати учнів у відповідях на запитання про зовнішність; практикувати учнів у діалогічній і монологічній мові; тренувати учнів у читанні коротких текстів; удосконалювати навички учнів у читанні; удосконалювати вміння учнів використовувати різні структури в бесіді за ситуацією; розвиток навичок читання та письма; активізація слів; робота над технікою читання та письма; розвиток навичок безперекладного читання; прищеплювання вміння працювати зі словником; розвиток орфографічних навичок; оволодіння мовним матеріалом для опису подвір'я взимку та бесіди про...; робота над піснею; розучування пісні; розвиток розуміння мови вчителя; перевірка засвоєння лексики (мовного зразка); розвиток умінь і навичок виразного читання; розвиток навичок розуміння мови на слух; повторення пройденого матеріалу;
·         формування лексичних навичок (на матеріалі речення, що містить нові слова); уведення звуків ...; уведення нових лексичних одиниць; уведення букв ...; навчити вимовляти звуки; ознайомлення зі словами; освоєння артикуляції звуків; удосконалювати артикуляцію звуків; ознайомити з буквами; відпрацьовування звуків; повторення букв алфавіту й ознайомлення з буквами ... та їх написанням; навчити писати слова з буквою а у відкритому складі; активізувати вживання в мові учнів раніше освоєного мовного матеріалу; пояснення й закріплення нового матеріалу; повторення й закріплення матеріалу; уведення й первинне закріплення нових слів;
·         навчити учнів знайомитись німецькою мовою, використовуючи вирази ...; навчити вести діалог «Знайомство», рекомендуючи співрозмовнику ще кого-небудь; автоматизувати вживання вивченого раніше матеріалу; навчити рахувати до десяти; навчити називати предмети, використовуючи запитання «Was ist das?»; навчити висловлювати свою (не)згоду; навчити виконувати арифметичні дії (додавання) у межах десяти; учити розповідати про себе; навчити повідомляти про свій вік і місце проживання; учити розуміти накази; учити називати предмети; учити називати дату й день тижня; ознайомити з буквами ...; навчити розуміти та вживати лексику класного вжитку; навчити учнів визначати власника предмета; учити розповідати про місце знаходження учнів; навчити розпитувати про вік і місце проживання; удосконалювати мовні вміння й навички; навчити називати предмети ...; навчити розповідати про себе; навчити розуміти накази та прохання; навчити учнів називати дату й день тижня; ознайомити учнів з буквами ...; учити правильно списувати текст; навчити розуміти (та вживати) лексику класного вжитку; навчити вживати нову лексику; тренувати учнів у читанні зв'язного тексту; навчити виражати ...; навчити вести бесіду й будувати зв'язне висловлювання з теми; навчити техніки читання вголос; навчити сприймати на слух зв'язний текст; навчити читати текст і ставити запитання до нього; проконтролювати навички володіння технікою читання; навчити розповідати про ...; учити інсценувати діалог і складати діалог за аналогією; навчити читати текст і вести бесіду за його змістом; розвивати орфографічні навички;
·         навчити вживати іменники ...; навчити вживати дієслова ...; навчити вживати займенникиer і sie; тренувати учнів у вживанні модальних дієслів; учити виражати бажання, уживаючи дієслово «wollen»; автоматизувати вживання вказівних займенників;
·         тренувати учнів у вживанні в мові структур групи...; активізація вживання вивчених граматичних структур; уведення граматичної структури ...; уведення наказів ...; ознайомити з уживанням іменників у множині; учити вживати імена-іменники в різних відмінках; повторити та систематизувати вживання іменників у множині; учити вживати в мові імена-прикметники; пояснити утворення ступенів порівняння прикметників і прислівників і навчити вживати їх у мові; учити вживати в мові зворотні дієслова; учити звертатись до кого-небудь із проханням; повторення Futurum; нагадати про вживання тимчасових форм у бесіді та зв'язному повідомленні; повторення множини іменників; пояснити порядок слів у придатковій пропозиції; повторення й систематизація дієвідміни дієслова ...; ознайомлення з елементами словотворення; узагальнити граматичний матеріал (Perfekt).

Методичні рекомендації щодо заповнення сторінок журналу, проведення контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 4  класів з іноземних мов

Вивчення іноземної мови з 2-го класу є соціальним замовленням та вимогою часу і базується на психологічних особливостях дітей 7-8 років (інтенсивне формування пізнавальних процесів, швидке запам’ятовування мовної інформації, особлива здатність до імітації, відсутність мовного бар’єру і таке інше), що дозволяє їм оволодіти основами спілкування іноземною мовою з меншими затратами часу та зусиль у порівнянні з учнями інших вікових груп. У 1 класі, беручи до уваги вік дітей, необхідно практикувати різні заохочення та ігрові прийоми.
Паралельно з вивченням мовних тем на кожному уроці мови формуються вміння і навички з чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання (слухання і розуміння), говоріння, читання і письма. Таким чином протягом навчального року без відведення окремих годин реалізується мовленнєва лінія.
Звертаємо увагу, що іноземна мова вивчається у початковій школі за декількома навчальними програмами, а саме:
·        “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Іноземні мови. 2-12 класи”, “Перун”, 2005 р.;
·        “Програми для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземної мови 1-12 клас”, “Ж-л іноземні мови в навчальних закладах”, “Педагогічна преса”, 2005р.
Нагадуємо, що рівень володіння іноземною мовою для учнів загальноосвітніх навчальних закладів на кінець четвертого класу повинен відповідати рівню А1 згідно з «Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання», для учнів спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов – рівню А1+.
У загальноосвітніх навчальних закладах може використовуватися лише те навчально-методичне забезпечення, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.
У початковій школі з першого року навчання може здійснюватися поділ класів на групи при вивченні іноземної мови відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. № 128). 
Згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при наповнюваності, меншій від нормативної, а також при вивченні інших предметів за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.
Згідно з інструктивно методичним листом Міністерства освіти і науки України від 12.06.2009 р. № 396 «Особливості організації навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2009-2010 навчальному році» оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2-х класів здійснюється вербально, у 3-4-х класах — за 12-бальною шкалою.
За рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу за 12-бальною шкалою може здійснюватися, розпочинаючи з ІІ семестру. У 2 класі оцінювання в балах учитель розпочинає застосовувати поступово. У першому семестрі важливо надавати перевагу балам достатнього і високого рівнів, ураховуючи індивідуальні особливості учнів та різні можливості досягнення ними певного рівня знань.
Таким чином, вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься у 1 класі та у І семестрі 2-го класу.
Звертаємо увагу, що на сторінках журналу, де ведеться запис предмету «Англійська мова» (чи інша іноземна) частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета.

В основі будь-якого виду оцінювання вчитель використовує принцип дитиноцентризму, чітке знання вчителем критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів.
Наказом Міністерства освіти і науки України №371 від 05.05.2008 внесено певні зміни до критеріїв навчальних досягнень учнів, а саме: уточнені схеми і критерії оцінювання письма, оскільки формат завдань з іноземних мов носить компетентнісний характер і в тій чи іншій мірі охоплює всі компоненти комунікативної компетенції в якості об’єктів контролю.
Обсяг тексту, рівень складності, лексична та граматична наповнюваність, тематика текстів для аудіювання та читання; обсяг висловлювань  монологічного висловлювання та кількість реплік у діалогічному мовленні, характер і тематика, лексична і граматична наповнюваність для говоріння; обсяг письмового повідомлення, його тематика, структура, повнота розкриття змісту, лексична насиченість та рівень граматичної компетентності для письма визначається вчителем відповідно до Програмових вимог, для кожного етапу навчання та типу навчального закладу.
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове та річне оцінювання.
Поточне оцінювання здійснюється в процесі поурочного вивчення теми з метою заохочення та стимулювання навчальних досягнень учнів (розділ V. Державний стандарт загальної середньої освіти; ст. 34, п. 2 Закону України «Про загальну середню освіту»; п. 33 розділу «Організація навчально-виховного процесу» Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року № 964).
Особливість цього виду контролю в тому, що він є компонентом процесу оволодіння навчальним матеріалом уроку.
Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили. При оцінюванні кожного з видів мовленнєвої діяльності оцінки виставляються та враховуються як поточні.
Інформація, отримана в процесі поточного контролю, є основою для запобігання відставання окремих учнів, коригування учіння, необхідною умовою досягнення поурочних цілей, враховується у планування наступних уроків.
При цьому поточні бали враховуються вчителем при:
-         складанні індивідуальних завдань для проведення уроків тематичного оцінювання;
-         підготовці диференційованих завдань для поточного контролю знань та вмінь учнів (формування учнівських компетентностей);
-         індивідуальній роботі з учнями з метою корекції знань та вмінь;
-         при виставленні тематичних балів високого, достатнього, середнього та початкового рівнів автоматично за згодою учня.
Поточне оцінювання як оперативна форма фіксації навчальних досягнень учнів передбачає оцінювання вчителем змісту та рівня засвоєння будь-якої частини опанування учнями матеріалів теми (підтеми) у вигляді їх усних відповідей, повідомлень, виконання домашніх завдань, письмових самостійних і контрольних завдань (або робіт), текстових таблиць, індивідуальних або додаткових завдань (запитань) різного рівня складності.
Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).
Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів спрямоване на визначення рівня оволодіння учнем системою знань та вмінь з певної теми відповідно до вимог навчальної програми.
Тематичне оцінювання проводиться у навчальний час (на уроці).
З іноземної мови тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал.
 Тематичне оцінювання проводиться вчителем відповідно до календарного планування на кожний навчальний рік згідно з графіком проведення такого виду оцінювання з предмету у кожному загальноосвітньому навчальному закладі, складеному та затвердженому в нормативно встановленому порядку.
При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається.
Тематичний розподіл матеріалу навчальних програм та його календарне планування здійснює вчитель.
Періодичність, обсяг та форму контролю начальних досягнень учнів з різних видів мовленнєвої діяльності визначає вчитель самостійно згідно з навчальною програмою та календарним плануванням.
Види робіт тематичного оцінювання можуть проводитися в усній (опитування, співбесіди тощо) та письмовій формах (тестування, в тому числі компютерне, диктант, контрольна, експериментальна роботи, складання творчого проекту тощо). Можливе також поєднання цих форм.
За необхідністю може бути кілька проміжних тематичних оцінювань, якщо протягом теми вивчається значний за обсягом матеріал. І навпаки, якщо на опанування матеріалу теми передбачено, наприклад, одна-три навчальні години, можна об’єднувати їх.
Перед колонкою Тематична після колонки з датою проведення такого виду уроку залишається одна пуста колонка.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, колонка з надписом Тематична залишається незаповненою. Учитель за згодою батьків обирає форми і методи роботи з учнем щодо надолуження програмового матеріалу. За результатом цієї роботи у колонку перед тематичною виставляється оцінка, яка і є підставою для виставлення тематичної оцінки. Роботи, виконані учнем, зберігаються учителем впродовж навчального року.
Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична без дати (рис.1.).
Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрова оцінка  виставляється за результатами тематичного оцінювання.
У загальноосвітніх навчальних закладах контроль з  чотирьох видів мовленнєвої діяльності наприкінці семестру проводиться починаючи з 3-го класу.
У спеціалізованих школах з поглибленим вивченням іноземних мов  контроль з  чотирьох видів мовленнєвої діяльності наприкінці семестру проводиться починаючи з ІІ-го семестру 2-го класу.
Семестрове оцінювання з іноземної мови  проводиться як обов’язкове  один раз наприкінці семестру за чотирма видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо).
Інші види контрольних робіт у 2-4-х класах не проводяться.
Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр  виставляється  н/а (не атестований(а)).
На відміну від основної і старшої шкіл, у яких учні можуть скоригувати семестровий бал, у початковій школі він не коригується.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових балів.
Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом Річна без зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр.
У випадку неатестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований(а)).
Відповідальність за якість, своєчасність та об’єктивність оцінювання покладається на вчителя та керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Для виконання всіх видів навчальних робіт з іноземної мови учням рекомендується мати зошити:
-  з першого року навчання (2 клас) – 2 зошити один з яких може бути на друкованій основі;
-  для виконання тематичних, поточних контрольних робіт окремі зошити не заводяться.
Оцінка за зошит виставляється тільки наприкінці місяця.

Зошити з іноземної мови підписуються мовою, яка вивчається:

Зразок:
English                                    Deutsch                                  Francais                      Espanol
Galina Sedova                                    Galina Sedowa                       Galina Sedova                        Galina Sedova
Form 3A                                 Klasse 3A                               classe 3A                    Grado 3A
School 167                              Schule 167                              ecole 167                    Escuela 167


При перевірці робіт з іноземної мови у початковій школі (2-4 класи) вчитель виправляє помилки і пише зверху правильний  варіант слова, виразу тощо. Зошити у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи перевіряються після кожного уроку у всіх учнів з виставленням оцінок.
Всі записи в зошитах учні повинні проводити з урахуванням наступних вимог:
-  писати акуратно та розбірливо.
- записувати дату виконання роботи (число та місяць). Дата в зошитах з іноземних мов записується так як це прийнято у країні мова якої вивчається. Після дати необхідно вказати де виконується робота (класна чи домашня робота).
Англійська мова
Німецька мова
Французька мова
Іспанська мова
Monday, the first of September
Classwork/
Homework
Donnerstag, der zehnte September
Hausaufgabe(n)
Klassenarbeit –

Jeudi, dix septembre
Travail en classe (Devoir a domisile)
El segundo de septiembre
Trabajo de clase (Trabajo de casa)
- вказати номер вправи або вид роботи, що виконується.

Словники перевіряються один раз в семестр. Вчитель виправляє помилки і ставить підпис та дату перевірки. Оцінка за словник у журнал не виставляється.

Словники підписуються так:

Vocabulary                             Vokabelheft               Vocabulaire                Vocabulario
Galina Sedova                                    Galina Sedowa           Galina Sedova                        Galina Sedova
Form 3A                                 Klasse 4A                   classe 4A                    Grado 3A
School 167                             Schule 167                  ecole 167                    Escuela 167

Словники заповнюються таким чином:
з англійської мови:
№ з/п – англійське слово – транскрипція – переклад;
з французької мови:
№ з/п – французьке слово – транскрипція – переклад
з німецької, та іспанської мов:
№ з/п німецьке/іспанське слово – переклад.

учнів у класному журналі

Оформлення сторінок класного журналу на кінець вивчення теми

НЕ ПИШЕТЬСЯ НІЧОГО!


03
/
09
06
/
09
08
/
09
10
/
09
13
/
09

Тематична
17
/
09

Дата
Зміст уроку
Домашнє завдання
6.
13/ 09
Записується тема уроку
принести фото своєї сімї
н
н
н
н
н
7
7


7.
17/
09
Я, моя сім’я і друзі.  Введ.нової лексики, розв.нав.аудіювання, робота з фотокартками
Вивч. слова, скласти повідомл. Про свою сімю за зразком .
6

7
8
6

7






7
8
н
8
н

7










Оформлення сторінок класного журналу на кінець семестру



А
06
/
12

Г
09       
/
12

П
15
/
12

Ч
20
/
12
Зошит
І семестр
Дата
Зміст уроку
Домашнє завдання
22.
06/12
Контрольна робота з аудіювання
опрацювати розмовні теми «Улюблені тварини», «Хоббі», …
7
6
8
7
8
7
23.
09/12
Контроль говоріння
повторити  відм.імен.
9
10
10
11
10
10
24.
15/12
Контрольна робота з письма
прослухати аудіозапис віршу, повторити його за носієм 
н
н
н
н
н
н/а
25.
20/12
Контрольна робота з читання



Оформлення сторінок класного журналу на кінець навчального року


Тематична
А
20
/
05
Г
21
/
05
П
22
/
05
Ч
23
/
05
Зошит
ІІ семестр
Річна
№ з/п
Дата
Зміст уроку
Домашнє завдання
8
9
10
8
9
9
9
10
96
23
/
05
Семестрова контрольна робота з читання

6
6
7
5
6
7
6
6






Комментариев нет:

Отправить комментарий